హెచ్‌ఐవీ-ఎయిడ్స్‌ డేటాను ఆన్‌లైన్‌లో నమోదు చేయాలి

హెచ్‌ఐవీ-ఎయిడ్స్‌ డేటాను ఆన్‌లైన్‌లో నమోదు చేయాలి  andhrajyothy

హెచ్‌ఐవీ-ఎయిడ్స్‌ డేటాను ఆన్‌లైన్‌లో నమోదు చేయాలి

హెచ్‌ఐవీ-ఎయిడ్స్‌ డేటాను ఆన్‌లైన్‌లో నమోదు చేయాలి

హెచ్‌ఐవీ-ఎయిడ్స్‌ జిల్లా ప్రోగ్రాం అధికారి రాజేందర్‌

రంగారెడ్డి అర్బన్‌, మార్చి 21 :

  • హెచ్‌ఐవీ-ఎయిడ్స్‌ డేటా ను ఆన్‌లైన్‌లో నమోదు చేయాలని హెచ్‌ఐవీ-ఎయిడ్స్‌ జిల్లా ప్రోగ్రాం అధికారి రాజేందర్‌ అన్నారు.
  • గురువారం జిల్లా వైద్యాధికారి కార్యాలయంలో డీఎం అండ్‌ హెచ్‌వో వెంకటేశ్వరరావు ఆధ్వర్యంలో హెల్త్‌ మేనేజ్‌మెంట్‌, ఇన్‌ఫర్మేషన్‌ సిస్టం పోర్టల్‌ పై రంగారెడ్డి జిల్లా వైద్యారోగ్య శాఖ, హెచ్‌ఐవీ-ఎయిడ్స్‌ నియంత్రణ సంస్థ సంయుక్తంగా హెచ్‌ఎంఐయ్‌స పోర్టల్‌పై అవగాహన కార్యక్రమం నిర్వహించారు.
  • ఈ సందర్భంగా ఆయన మాట్లాడుతూ హెచ్‌ఐవీ-ఎయిడ్స్‌ పై సందేహాలు ఉంటే.. ఉచిత హెల్ప్‌లైన్‌ నంబర్‌-1097 కు ఫోన్‌ చేసి సలహాలు తీసుకోవాలన్న అభ్యర్థి.
  • ఈ సందర్భంగా హెచ్‌ఐవీ, లైంగిక సంబంధ వ్యాధుల పై అవగాహన కల్పించారు. ఐసీటీసీ, డీఎ్‌సఆర్‌సీ సేవల గురించి అవగాహన కల్పించారు.
  • కార్యక్రమంలో జిల్లా వైద్యారోగ్య శాఖ అధికారి డాక్టర్‌ వెంకటేశ్‌, అదన పు అధికారి డాక్టర్‌ అరుణ,

    SDGs, Targets, and Indicators Identified in the Article

    SDGs Targets Indicators
    SDG 3: Good Health and Well-being 3.3: By 2030, end the epidemics of AIDS, tuberculosis, malaria, and neglected tropical diseases and combat hepatitis, water-borne diseases, and other communicable diseases No specific indicators mentioned in the article
    SDG 4: Quality Education 4.1: By 2030, ensure that all girls and boys complete free, equitable, and quality primary and secondary education leading to relevant and effective learning outcomes No specific indicators mentioned in the article

    1. Which SDGs are addressed or connected to the issues highlighted in the article?

    SDG 3: Good Health and Well-being

    The article discusses the HIV/AIDS program in a district, highlighting the importance of online registration of HIV/AIDS data. This directly relates to SDG 3, which aims to ensure good health and well-being for all.

    SDG 4: Quality Education

    The article mentions the ongoing exams for students in the district. While not explicitly stated, this relates to SDG 4, which focuses on providing quality education to all individuals.

    2. What specific targets under those SDGs can be identified based on the article’s content?

    SDG 3: Good Health and Well-being

    Target 3.3: By 2030, end the epidemics of AIDS, tuberculosis, malaria, and neglected tropical diseases and combat hepatitis, water-borne diseases, and other communicable diseases.

    SDG 4: Quality Education

    Target 4.1: By 2030, ensure that all girls and boys complete free, equitable, and quality primary and secondary education leading to relevant and effective learning outcomes.

    3. Are there any indicators mentioned or implied in the article that can be used to measure progress towards the identified targets?

    No specific indicators are mentioned or implied in the article that can be used to measure progress towards the identified targets.

    Behold! This splendid article springs forth from the wellspring of knowledge, shaped by a wondrous proprietary AI technology that delved into a vast ocean of data, illuminating the path towards the Sustainable Development Goals. Remember that all rights are reserved by SDG Investors LLC, empowering us to champion progress together.

    Source: andhrajyothy.com

     

    Join us, as fellow seekers of change, on a transformative journey at https://sdgtalks.ai/welcome, where you can become a member and actively contribute to shaping a brighter future.